torsdag 3 juli 2008

Girlsnight


Jag är full mitt i veckan i Jönnet. Va fan nu då ? Mitt i allt vår trassel så finns dom små liv linorna som gör livet härligt.Hela våren har varit ett mindre helvete. Jobba jobba jobba....

Så när man stannar upp och luktar i luften och verkligen andas in den, känner man värmen. Och denna gång är det inte "den" värmen. Fast man vet att den lurar runt hörnet.
För det gör den här...
Det är då dom små liv linorna som man glömmer att man faktiskt känner finns. Som ikväll då man går ut och tar sig en drink eller ett flak- Känner sig vibrerande om jag var ledig imorgon skulle ta mig en dag om flumma runt i trädgården. Och vända på litet stenar, klippa nån överblommad ros känna mig lugn över livet. Eller ta en dag och gå på den där trädgårds utställningen i Götelaborg och komma på varför jag egentligen började med det här. Samt att vara mer snäll mot barnen och min man.

Meeen då jag kommer jobba i morgon så får vi se hur jag klarar det. Resorb säger jag bara.

Så atte vare med det.

Inga kommentarer: