lördag 9 maj 2009

Maj

Va vad hände...?
Våren kom och med den värsta hösnuvan...evver. Jag har inte kunnat andas eller egentligen fått något vettigt gjort.
Så undertiden har jag laddat upp mitt glada trevliga humör.
Nu vill alla ha hjälp i trädgården. Och jag undrar mycket över att folk orkar med.
Varför köper man hus? Stylar det som faaaan och sen helvete det kom visst med en jävla trädgård.
Jag är väl medveten att ALLA inte kan ha samma intresse men...förhelvete.
Jag skulle aldrig gå in på systemet och säga jag vill ha något och dricka i kväll, finns det något här...? I så fall vad.
I mat affären, jag är hungrig . Vad ska jag äta...? Hur mycket..?
Jag vill ha en bil vad ska jag åka i...vilken färg ska jag ha. ? Blinkers måste jag köpa till det eller ingår det...? Behöver jag tanka också...va..?
Jag behöver skita vilket toapapper ska jag ha....?
.....
Om jag nu skulle bli helt rubbad och ändå göra detta måste jag komma ihåg att säga nej till minst tre förslag. Fundera lääääääääänge jiddra om priset och sen gå utan att köpa något. Och göra så varje dag i minst ett halv år.
Med samma person och sist men inte minst begära att den andra personalen skulle ge ut hemnumret också eller hellre mitt mobilnummer så man kan nås alla tider på dygnet.
När jag gjort det.
Kommer jag be om att personalen från mataffären kommer hem och lagar mat diskar också, sen kan dom ju ändå städa lite när dom är här iallafall..., Bolagets personal korkar upp och fyller på hela kvällen, jag har chafför för resten av mitt liv ..
Torkar gör jag nog själv men nån kan riva av pappret i lagom bitar.

För vi som jobbar i publicservice har ju inga som helst liv. Och är nog lite korkade ändå.

Så kom gärna och fråga mig om trädgård nu.

Nästa liv ska jag bli rik som fan. Köpa mig en egen värld och vara snäll mot alla. Ibland.

Inga kommentarer: