lördag 28 februari 2009

Våren hallå...was is do..



Jaha, var söder över en sväng i veckan och trot eller ej men våren börjar sakta smyga sig på. Gässen flög in i V-formation och hade lite landningsbanor här o där. Kan tänka mig att det var ett jäkla kwuäckande på åkrarna.
Jag har noll öra för vad som sägs i Skåneland, egentligen så var jag rätt ointreserad och låtsades inte förstå. Jora det är så man öppnar dörrar..Men allvarligt jag måste verkligen lyssna.

Jag har en kompis vi kan kalla henne för Åsa...iallafall. Hon har råkat ut för lunginflamation och hostat sönder ett revben. Tyvärr så tror hon att jag bor i DET Jerusalem och känner att hon kan stå vid klagomuren om sina krämpor. Skit kärringen åkte till Thailand och får väl tillbringa semestern i skuggan p.g.a penicillin kuren som jag är säker på att hon fuskar med.
Jag föreslog att hon skulle ta sig till ett thailändskt Pharmacy, och få nått som blåste ut alla ledningar. "Tabletterna bör sväljas med en öl eller två kittet..".hon sa att hon fått rennskita och trodde inte att kroppen skulle hinna ta upp något.

Inte nog med det så är min man sjuk. Så jag undrar vem som har det sämst.
Jag bara säger det. Tur att man jobbar helg. Undrar om jag ska säga att jag har semester en viss vecka och sen ändra.......Då åker jag bort på rekriation-själv. Nån som vill följa. Funderar på ett ställe dit ingen telefon funkar, för utom satellit...Hm...
Tål och tänkas på.

Tjo-

Inga kommentarer: