tisdag 16 oktober 2007

Bra och dåligt väder

Hej, Jag har funderat på en sak, pratade med en vän härom dagen om väder att alla klagar på hur det är jämt och att hösten är en bra tid för då vet man vad man har att vänta. Men jag bor i Småland- Och här tänker man på om det råkar bli en solig dag. För jag kan inte minnas en enda vecka där det INTE regnat sen vi flyttade hit. Här köper man inte bara vintervarma stövlar, dom ska vara vattentäta, det samma gäller overall och dubbla ställ och Fan ! Måste uppdatera mig om vad ungarna behöver för kläder...ännu en lön..
Glada tillbud ! Jag skall på keramik ikväll och skapa litet. Sist jag gjorde det hade jag med mig båda pojkarna, min man arbetade sent, jag säger NÄVER ÄVER IGEN! Sånt gör man bara om har tålamod och i yttersta nödfall. Jag skulle behöva semester helst en månad, där jag kan tillbringa min tid hur jag vill. Med ett tankat kort så jag inte behöver fundera på något. Be min personal ta hand o hemmet åt mig och städa riktigt fint. Varmt, en solstol och paraply drinkar works for me. Tror jag skall dagdrömma litet nu-Hej!
Så här är det att köra på morgonen, vi här uppe på berget har en annan tid zon = dygnet har 12 timmar istället för 24- as jobbigt ja vet.

Inga kommentarer: