torsdag 1 november 2007

VAB

Jaha,
VAB dax igen, vattenkoppor är och hälsar på i familjen. Flyttade in i veckan och tänkte stanna en si så där 1-2 veckor. Men va FAN!
Jag har inte bjudit in till det.. stackars unge.
The good news i det här- JAG HAR STOR STÄDAT HUSET ! L ö v e l y.
Nu kan ni komma och hälsa på o-in bjudna som jag annars hatar, dels för att jag är i stort behov av att prata med en vuxen, samt att jag har det rent. Det luktar såpa om alla golv...vänta nu ..det gör det from i morgon. Vill väl inte ha en hjärtattack.
Och nu när vi har tagit upp ämnet, den annalkande julen är på ingång. Visst denna jul vill/ ska jag ha en bra jul, Från en bra Bergman film, men känner på mig att det blir åt Lars Norén hållet alt. Sånger från andra våningen känsla- man tar livet av sig efter åt.
Så jag har bestämt att julafton är vår- sen kan man umgås. Så vare med det.

Till något helt annat, för ett par månader sen sa min svägerska att hon trodde visst att jag skulle hamna i scrapbook träsket. För att det var så jag, jag hon kanske inte uttyckte sig precis så, men ändå. SOLLY men det verkar fortfarande så jävla piss trist. Provade klippa och klistra litet med ungarna- varför gör man sånt..?
Jag började med något annat i stället-
Sticka, och en hel värld öppnade sig. Här finns det två utbud, den ena med moderna garner och inovativa idéer i mönster väg samt en som liknar dom butikerna som fanns när man var liten med en toucke av malkulor eller nått. Modellerna att sticka efter likaså. Satan vilka sur kärringar som jobbar där. Men tre gånger så mycket garner.
Tänke kolla in på nätet om det fanns några kul mönster- OCH bloggar..jag tror jag dööör. Det fanns det.
Sen har jag även fastnat för... näe jag tar det en annan gång. Vill inte ge er en overload.
Nu skall jag sticka mig en vinteroverall och virka mig ett par passande kängor. Hej

1 kommentar:

Minianna sa...

Men åhhhhhh!!!! Kan du inte virkaa ett par åt mig oxå, pliiiiis!!! Gött att du bloggar på och tack för dagens sista men största skratt!! Vad får du allt ifrån?? Nu ska jag amma klart och sedan hoppa i bingen. Ring sen när du vill komma och kolla in världens sötaste tjej!! Ja, vi är ödmjuka i familjen ;O)

Pussar & kramar