tisdag 23 september 2008

Helvete.



...jag vill skjuta på nått....
Först hade jag tänkt att blogga litet om filmen "Sex and the City the movie".
Som jag för övrigt grät mig igenom. Ja vet.. en riktig chick movie. Men vem skulle inte vilja gifta sig i en maräng liknande klänning som Vivienne Westwood tyckte passade en perfamento. Jag skulle nog sovigt i den för resten av mitt liv. Seriöst.

Men nähe da - Då kommer verklighets patrullen in i bilden och sliter av en klänningen och bajsar på den.

Jag har tidigare tagit upp ämnet om våra jobb och tider. Vi har blivigt inbjudna till en fest veckor tillbaks. Den är redan betald och klar, check liksom.
Så min mamma med följe åkte ner så vi kunde jobba helg tillsammans, för att sedan vara lediga en helg tillsammans. Där vi också med gott samvete kunde gå på denna fest tillsammans.

Jovisst i den NORMALA världen skulle ha funkat perfekt.
MEN med ingifte i fam. L.Norén så går det givetvis åt helvete. HELUVATETETETE..T

Oj jag har glömt och fråga, min bror skulle visst åka till landet och tja jag vet inte.. ska jag fråga pappa..?...
Mr Slinky himself som gärna drar på saker och ting.

Jag visste att det skulle bli så här. Egentligen är jag inte ett dugg förvånad.
Just nu skiter jag i vilket. Jag kommer gå, då kan min andra hälft sitta här på sitt feta ärsle och gotta sig åt hur bra vi har det. Här mitt i Bibelbältet. Där alla ställer upp så fint på varann. Oh yes, he had it coming.

Nu när jag fick tid till detta, att hetsa upp mig litet. Så måste jag även ta upp andra saker. Också.
Idag höll jag på att köra på en brudjävel som cyklade på trottoaren i fel riktning mot mig , på övergångstället givetvis, om jag stannade? Hell no !
Jag tutade the Italian way.
Jag tror att hon blev litet rädd. Bra där, jag lekte med tanken att jag var Länsman och gav henne en bot. Alla leker nog det på ett eller annat sätt nån gång.

Här borde man införskaffa körkort för cyklister, alternativt göra rejäla cylkelbanor på trottoaren för ingen skulle använda dem annars.

Så vad var det, filmen då ?
Jo "Love letters of great Men and Women"... Som filmen med Gerard Depardieu där han skriver brev för annans räkning som han senare i slutscenen läser upp..på franska.. Jag gråter bara jag tänker på den. Hm...vad hette den nu. I allafall..

Den har jag beställt nu, kanske blir jag litet snällare i sinnet ett tag. Det brukar bli bra keramik och tavlor av det. Kanske inte ska gå dit men!
Appe-ro-på keramik den har jag inte heller kunnat gå på - TVÅ VECKOR!
Nu när jag tänker på det har jag ett par kilon som behöver sig en rejäl omgång.
Innan jag dödar nått.
SALVATION!
Tjo!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ok, nu hänger jag inte med! men om nån går där jag kör, så kör jag....så gör vi i 08-området...kanske därför vi är hatade...hehe...sunshine...=)love

Anonym sa...

Näe så gör vi inte alls. men det är dina 1500:- spänn om du åker dit.
Men du kanske bor i förorten..eller?