fredag 5 september 2008

Voijne voijne...



Jaha vad har jag gjort nu då. Drattat dit så in i bengen och skadad korsbandet i högra knät. Helvete.
Jag som hade the future för mig.
Får gå på kryckor och har tappat knät på vätska (med en nål som var lång som en hand kändes som om den var tjock/grov som ett finger.)
Ja egentligen är kryckorna med mest som stöd för att jag har total noll balans i benet nu.
Så nu haltar jag runt här hemma som ett miffo. Kan inte göra något vettigt. Och när man bor i ett slott finns det måna ytor som gror igen.
I mitt stilla sinne ser jag framför mig hur min käre make får för sig att städa, mina barn plockar upp efter sig. Tvätten tvättar sig själv och buketterna bärs in från min höstträdgård. Och fyller rummen med väldoft. Jorasåatte kunde det va. Helt jävla perfekt.


Åkte i allafall på bröllpet i FlumJärna coh det var annorlunda.Bruden hade en kreation i mocka på sig som inte skulle passa på någon annan än henne och hennes blivande gifte sig i jeans...sa jag att båda hade cowboy boots. Cred till er! Ha ha helt galet underbart!
Gästerna tyckte givetvis att jag var värsta Stockholmaren som förundrades över alla runda hö balar som låg som enorma syrullar på ängarna. Jag tänkte holy cow.
Första gången jag har varit med om att sjunga psalmer på ett bröllop. Då tänkte jag Holy crap istället.

Fick inte ihop det där alls.JAG är den som flyttat och bor på landet eller var det Boonieland...sak samma.
Who the fuck cares. Jag äger en cab. Ha ha ha som förövrigt visat sig att vara helt opraktisk med ett par små fel. Så jag bytte ut den till en sprillans ny Mazerati istället. ...

Näe ok OK... men en sprillans ny Peugeot. Som jag får om ett par veckor, och fram till dess får jag använda cabben. HA ha ha life is sure good. Min goda mamma undrade om det var möjligt att jag äntligen växt upp!
Va? vad menade hon med det. Kommer aldrig på frågan men jag ska ha ungarna med, så jag har inte råd att vara helt ego. Jag vet vuxen poäng.

Vi hörs, adios

Inga kommentarer: