torsdag 9 oktober 2008

Det kittlar i fingrarna.

Idag var jag och åt lunch med min man. Vilket händer väldigt sällan då vi pusslar och pysslar med jobb tiderna för att på något sätt få ihop vårat liv. Så vi bestämde oss för att äta något gott och var alldelles för hungriga för att bestämma oss.

Valet blev enkelt pizza och kebab. I staden med den bästa kebabsåsen. Jag lovar. Och väl där så HOPPLA! Dyker ett gäng välklädda gossar in. In the Hood skulle vi kallat dem för progg alt. preppy boyz.
Min man sa att dom är helt klart från kyrkan. Jag blev helt stirrig och undrade hur fan han kunde se det.
Vi är i Jönnet.

Ok.
Vilken församling ? Mormonerna! Va existerar dom ? Alla gick med namn brickor typ Broder ... Näe- Äldste Blabalah.. och Äldste.Blablä

Va I CAN'T belive. Lika svårt att förstå som att dom skriver om att Hef's girlfriend No 1 Holly flyttar ut. Världen blev inte sig lik.

Jag var bara tvungen att kolla upp vad och vilka dom var. Dessa Jesu sista kristi kyrka. Inte så konstigt tar bara en halvtimme för dem i växeln att svara vart du kommit.. Detta hittade jag på deras hemsida:

Museum of Church History and ArtMuseum of Church History and Art söker bidrag från hela världen till kyrkans åttonde internationella konsttävling. Medlemmar i Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga, som är 18 år och äldre den 31 december 2008, inbjuds att bidra med ett originalverk med temat ”Minns Guds stora verk” med sista anmälningsdag sista oktober 2008.
Internationella konsttävlingar hålls vart tredje år för att framhålla nya verk av både professionella konstnärer och amatörer som är medlemmar i kyrkan. Vinnarna i årets tävling, omkring 225 konstverk, visas i museet under 2009. -


Ha ha ha nu förstår ni varför det kittlar i fingrarna. Åh typiskt att man måste vara medlem. Fan igen- Kanske skulle skicka ett bidrag ändå.

Typ nått istilen med Jesus är ljuset eller nått...

Inga kommentarer: