söndag 19 oktober 2008

Höst städning

I dag är det en sån där höstdag man drömmer om.
Himmlen är utan tak. Solen skiner. Så jag skall ut och höst städa på tomten. In med alla perenner i växthuset som jag inte lyckats peta ner. Plocka äpplena som fallit ner. Kanske göra en applecrumble på dom. Me like.

Även klippa gräset med den nya klipparen. Min man kände att han ville visa hur man startar den, hur man flödar och så. Mmmm gör gärna det sa jag. För jag säljer även gräsklippare tänkte jag...ja vet, men han ville ju så gärna. Så jag lät honom. Han blev glad åt det. Sen kom han på sig själv, kanske var det för att jag himmlade med ögonen. Sorry sa jag men jag tänkte på hur mycket jag tyckte om dig. Han tyckte jag var en mes, men visade den än då.
Ha ha ha ha. Så fjantigt.

Kan ge mig fan på att den jäveln kommer att strula när jag skall klippa. Då måste jag ändå ringa. Alternativet är att säga det blev soppatorsk. Och därför fick jag inte i gång den. Där fick jag för att jag himlade med ögonen. Ha ha ha ha.

Näe nu får jag sätta på mig sjumila kliven, bända loss handkontrollerna från ungarna, och passa på när vädret visar sol här.

Ha det!

Inga kommentarer: