fredag 17 oktober 2008

Telefon terror


Talking to me ?

Jag har alltid tyckt att lapplisa har varit den yttersta domen av jobb man kan få. Ja, få för jag tror inte på allvar att det är ett jobb man skaffar sig. Men jag har ändrat mig.

Alla dessa telefon försäljare. Allvarligt vem VEM skaffar sig ett sådant jobb? Dom ringer ta mig fan jämt. Och alltid på dålig tid- för ingen tid vill jag ha dem ringandes. Så all dålig tid jag måste tillbringa till att leta rätt på telefonen-svara- bli irriterad- och sen berätta för dem att Nej nej, jag är aldrig intresserad av det ni vill. Belive me.
Jag är med i nix telefoni sen år tillbaka och har även nu i dagarna skaffat hemligt nummer för att slippa dem.
Men lik förbannat så ringde en jävla Martin idag för mitt namn hade poppat upp på deras dator. Och ville ge bort en cd skiva till mig helt gratis med något skit på.

Härom dagen hade vi fem sådana likanande samtal på kvällen. Vi har ett tio tal i veckan om det är en bra vecka. Vi får ringa till kl 21.00!? Vem i helvete har bestämt det?
Jag har inte gett dem tillåtelse för det eller något godkännande.
Vilka är dom och varför ringer dom, jag har inte bett om det ? Vem betalar dessa Martin och Linda's ? Och varför kan dom inte skaffa sig ett riktigt jobb?

Snälla sluta. Vill jag få nått pensions erbjudande-- tvättmedel-tv-mobil-bredband-markandsförings syfte om nån ny produkt- va fan som helst-så ringer jag själv. Vi är inne på 4:e året nu.. jag har många mörka tankar om detta.

När vi ändå är inne på det ämnet. Så tröttnade jag på att skrapa bort fågelträck från mina fönster. Sex fönster var det bara idag. Jag ringde till komunen och kollade om våran "granne som har litet svårt med det svenska språket om man vill honom något" hade tillstånd till att ha ett fågelkollektiv på ca 40 individer i ett tätbebyggt område.
Va synd- han hade inte det. Sen frågade jag om man fick ha ihjäl fridlysta fåglar som attackarade hans små precious fågelfän. Och det fick man inte heller.
Vad synd - det med.
Va synd - att jag inte får va med i Hitchcock's film Fåglarna längre.

Jahaja, då blev jag av med det från mitt hjärta av sten idag. Så nu tänker jag försätta att titta på utsikten med rena och skinande fönster. Och ta på mig den enorma aftonklänningen och svepa vidare in i mina salonger-
Tjo!

Inga kommentarer: