söndag 2 november 2008

State of mind

Ok seriöst.
Nu har jag haltat omkring i ett par veckor med mitt knä. Har haft svårt att sträcka ut benet ordentligt, och kan säga att benet inte känns helt stabilt.
Va bra att halkan har kommit, rimfrost hela dagen som inte syns alls när man är ute och går. Jag har inte snubblat igen, men det är snarare en tidsfråga.
Att jag fick broddar av min kära man när jag var högravid på vintern säger allt. Jag blev super sne för det och sa att jag kände mig som en jävla panschis tills jag insåg att det var att ge upp. För jag halkade omkring jämt och med tanke på att det var hans barn också i magen, så var jag den som inte ville vara den första att ge barnet ett men för livet med krossskador eller liknande.
Och det var verkligen bara jag och panschisarna som hade broddar. Inte pinsamt alls, men av någon anledning fick jag aldrig någon kommentar av utomstående. Dom kanske såg hur labil jag var....Stor - snorig - och hade broddar. Vi skaffade två barn. Jag hade det båda gångerna. Snyggt jobbat.

På fredag skall jag iallafall börja min rehab träning, dax att ta tag i det. Skulle dra på mig ett par ny tvättade jeans idag. Jävligt frusterande när det stramar och den o-mummy tuckade magen inte vet om den skall in eller ur brallan. Hittade inte min stretch jeans....Stretch är en gåva till oss som fött barn. Egentligen till alla kvinnor över 35.

Måste väl ta en detox kur igen- satan. Eller så kan man köpa en cd skiva med pilates.
-Ha ha, jag måste vara heeeelt rubbad, jag vet ju med mig att jag högst kommer att prova på det 4-5 gånger. Men innerst inne hoppas man att man skall orka med till våren så att man kan ha jeansen med ett skärp.

Så nu skall jag utmana mig själv om hur många gånger jag kommer träna. Alternativet hade varit att simma som jag vill eller skaffa ett tränings kort som jag också vill ha.Egentligen äga , ifall någon frågar.
Tränar du ?
- Jag har kort på Friskis..
Men tiden då ? Att ta sig tiden att komma iväg. När skall jag få den? Är jag ledig- har jag barnen, jobbar börjar jag 7.00 jag kommer jag hem vid 17 tiden med barnen och min man kommer hem halv 9 på kvällen. Va bra för då är man verkligen sugen. Och så sitter man där med den perfekta ursäkten- jag har inte tid. Och köper stretch jeansen.

Jorasåatte, det är mot vinter och jag kommer klara kölden i år också.
That's my state of mind.

Tjo!

Inga kommentarer: