lördag 24 januari 2009

Grå är färgen


Ett sådant rum vill jag äga.

Alltså vi är snart inne i februari. Jag tror att jag kan räkna dagarna som vi haft sol. På en hand.

Men jag har trotsat det litet och börjat förgro....Woohoo beställde frön från Thailand. Jag saknar vissa grönsaker här så då kan jag lika gärna dra upp dem själv. Kollar över mina lådor med Pea-aubergine, mini eggplant, och det bästa av allt. Kafirlime bladen.
Jag satte försäkerhets skull 10 st... Vad glad min man kommer bli när jag behöver ett bord för alla krukorna vid om skolningen.
Alternativet är att jag skaffar mig ett större växthus. Som är bättre isolerat samt klarar smålands stormarna. Eller ett större hus. Kan man allvarligt få för stort hus ?

Nu skall jag avsluta min målning som kommer hänga på en kompis vägg snart.

tjo vi hörs.

1 kommentar:

Anna Pettersson sa...

ok så ska mitt skjul se ut. Framförallt så välstädat....
Ok i ett annat liv.
Kolla in det blommande stupet jag har länkat till. Jag som trodde jag hade sluttande tomt..