lördag 10 november 2007

Bladi bladi baha..


Ho ho bor det någon här...?
Efter en fjortondagars vattenkoppe kur- vill vilken förälder som helst börja jobba. Så vad att göra hemma förutom att städa och titta på allt skräp man sammlat på sig genom åren.Jo-
Kollar in omvärldens bloggar. Men WTF? Vill ALLA bo i slott och ha "den vita stilen" typ the Hamptons. Nordljus och den fransk danska stilna stilen. Jag blir avundsjuk. Alla dagar tycks gå åt till drömmerier- me like förresten.
Allt ska vara vitt och fattigmans silver med en touch av Lailas gräddbakelser. Vi tittar på Ralph tapeter och Lexington överkast. Hem pyssel och egen ritade villor... MITT HUS ÄR ARKITEKT RITAT...Eh är inte alla ritade av en arkitekt ?
Tiden måste ha gått mig förbi VAD HÄNDE MED ALLA FYRKANTIGA ASA KRUKOR ? Vad hände med Marimekko's blommiga mönster helvete Jönnet nu måste ni ligga på för att hinna med alla egenhändigt gjorda kransar i mossa med lingon åh..förlåt...BUXBOM Gjutjärns krukor och silver bollar som jag gjort själv medans jag tapetserade..Och allt skall vara klart och pyntat i huset innan första advent.
Nu måste jag ligga i.Om jag skall hinna måla om allt i huset till vitt, min man mina barn, mina möbler är redan slitna. Medaljong tapeterna i badrummet får vara kvar...
JIPPIIIE JAG PASSAR IN !
God jul och gott nytt åt glad påsk-vi hörs!

1 kommentar:

Minianna sa...

Hej gullet!

Gutt att ni är friska igen!!!!Vi kan ju ta varandra i hand där, om inredning, hmm joråsåatte....

Du får gärna komma till helgen!

Kramis