torsdag 14 augusti 2008

Kategori vill ha.


I morse sista dagen på vår semester i stugan... Regn och inte så mycket sol kan göra vilken barnfamilj som helst lite nervösa och spända tillsammans.
Jag löste det enkelt med att tvinga min man ta en sväng via Kosta hem, jag gillar det som står i mina skåp nu. Och jag älskar min man och mina barn igen.

Ja ja, men litet shopping löser en del. Kalla mig ytlig- för det vet ni att jag skiter i. Jag har händerna så djup ner i jorden emellan åt så JAG måste kompensera det på något sett.
Till dem som gav kommentaren (mimmiii mi miimmimimi rösten) med att man kan ju inte åka runt i Sverige med en cab hur skall ni få plats med allt? Går jävligt bra kan jag svara på det. Gäller att prioritera. so f--- yourself eller peta in en pinne i brasan vad vet jag- fritt val.

Är det någon mer som läser denna blogg vill jag bara dela med mig om att åka bil genom landet är tämligen intressant. Phluease jag som hetsat om hur folk kör här i rondeller...jag tar tillbaks nästan allt.
Hur f a a a á n kör folk- allvarligt. Jag gillar alla på samtliga 90 vägar- tur att man har cruise kontroll och gps som varnar om alla fartkameror. Så ligg gärna där och slicka min röv! Jag gillade minen på den som gjorde ful fejs och körde om liiiite för fort- Nice bild på fartkameran. Idiot.

Så vi tillbringade semestern upp i Stockholm, Löve. stora sommar rean hade slagit till. Vilket löste mycket.
Egentligen skulle jag ha attenderat på en möhippa men det blev en liten miss i planeringen när dom glömde säga att dom flyttade dag. Va ? Va är det ? Sorry darling men då kan du inte räkna med att jag kan komma. Och ja jag blev piss sur.
Så jag ägnade mig åt andra roligheter. Som blev dokumenterat på bild ha ha.

På kusten med min lilla familj, som var mysigt tills det blev litet för många dagar med dåligt väder. Den äldste sonen klättrade på väggarna. Så jag släppte ut honom i skogen. Där han kunde härja fritt- bra val.

Sista dagen gjorde min yngste son en rejäl prakt vurpa, en sådan som man kan se på vinter os i slalom eller nått sånt sportigt evenemang. Skillnaden var en hård klipphäll som var brant i bara pyjamasen. När han slog i sten med ett smack, så minns jag hur ont det kunde göra att vurpa som barn. Och ungen skrek av smärta så att jag mådde lätt illa.
Det är då man vill ha sådana plåster till hands- men mina glammiga Kitty plåster dög gott och väl.
Jag vet min fascination för Jesus kitch - men jag SKA bara ha dom.

På fredag vankas det tjejmiddag igen, jorasåatte. Åh hå hå kan det bli ett bättre avslut på semestern?!
- SORRY Mini- ge upp ammningen nu, pronto! Fan det är tredje ongen ( hon är lokal..love you) Och jag vill inte träffa dig förns du gått upp typ 25 kilo eller så. Damn you woman hur gör du...

Besos-

2 kommentarer:

Minianna sa...

Tack tack för kvällens fetaste garv - as usual kan man säga!!b Gahhhh, vad får du allt ifrån??? Japp, håller ju på för fulles att sluta amma ju! Går faktiskt riktigt bra! Joråsåatte, nu har man haft en jävligt najs kortweekend såatte, bra show, bra drinkar, schyst boende (som fan tom;O)). Tja, egentligen bara du som saknades.

Nähä, nu ska jag väl gå och moffa i mig nåra 150-grammare för jag vill träffas SNART!
Puss på dig darling, och excuse me for being liiiite trög när det gäller uppdateringen ;O)

Em sa...

Puss sötis