söndag 17 augusti 2008

Katerogi vill ha 2




När jag ändå är inne i samma anda så såg jag denna. Jag är helt övertygad om att den skulle öppna många dörrar här.
Kanske skulle skaffa en till skolstarten - jag har alltid sagt till mina barn att man skall vara snäll till sin fröken.
Hallefackinlullejhuahahaha a.

Våran diskmaskin har en liten diskkorg som man lägger besticken i. Den har gått sönder = hålat sig. Så besticken ramlar igenom och ligger på botten och rasslar runt. I efter hand kom vi ( min ädle man och jag..) på att vi skulle tatt med den på semestern och bytt ut den. Vi upptäckte att en liknande fanns i familjen Noréns gemensamma sommar stuga.
Där skulle vi lagt skulden på nån annan.


Och kallat det för Karma.

Just nu genomgår jag en inre kris om hur jag skall hinna med att plantera alla mina växter innan vintern, då förstår ni hur mycket jag har att få ned. Det innebär en del flytt på andra saker som hunnit växa till sig en si så där tre meter eller så.
Jag gick in istället. För att röja litet och inser att HÄR har ingen gjort något på länge.
Det levde nått djur av något slag i garderoben. Jag har en underbar tovad filt från En Siv og Gry som hade hyresgäster. Dra år helvete vad äckligt. Jag som har en "liten" dragning till fobi mot små kryp.

Så nu är det storstädning som gäller. Jag åker till ÖB som är billigast på rengörning och köper upp deras restlager. Kanske skall köpa en pansarvagn så löser jag litet andra problem på vägen hem. Bygger mig ett nytt hus på högen som blir kvar och utser mig som härskare över Småland.

Eller så kanske jag ska ta och gå o lägga mig
- i morgon börjar jag jobba efter semestern.

Inga kommentarer: