måndag 15 december 2008

Den här Kalendern kommer förändra ditt liv. 2009

Jaha, nu har jag drällt omkring här hemma sen i torsdags. Influensan har slagit sin lov i mig. Så tråkigt ... Har inte orkat något. Ungarna har orkat hålla igång desto mer. Det är inte inbillning. Jag är inte totalt schitzo riktigt än..

Jag börjar så här - Tack tack kära du. Jag är ett lyllo som har dig.

En av mina klippor här i livet, brast det för. Jag har varit sorgsen över det ett par dagar. Typ influensa sorgsen. Hon skickade iallfall en bok på posten som var julklapp.
Men MEN man får skylla sig litet själv då man inte skriver avs. Så jag "råkade" slinta med fingret och öppnade den. Hon hade inte skrivigt sitt namn i paketet heller. Men jag förstod sen när jag läste. Känner bara två som skriver så....slarvigt. Hon hade säkert bråttom.

Där i låg boken/ Kalendern. The Kalendern.

Asså ( måste bara uttrycka mig så) jag garva så att jag knappt kunde läsa högt för min man.
Den besriver vad/ hur man skall göra för att förbättra sitt liv veckovis under ett år.Jag vet inte om svära veckan eller den här veckan är en tävling-vinn den eller dela ut persoliga visitkort veckan..eller...
Hur bra som helst-
Svära veckan tyckte att man skulle pröva lägga in ett svär ord i varje mening. Då vi verkar ha en dockhussåpa kultur som spritt sig ut i hushållen. Där det privata blivigt heeelt offentligt. Och därmed språkbruket.
- Vaaar är husses lilla kisse-kuk-misse...?

Avslutningvis medföljer en bild från vårat pepparkasbak. Min monster pepparkaka äter upp ett cirkusdjur.



Adios. So long. Vi hörs.

Inga kommentarer: