fredag 19 december 2008

Julshopping

Jag var och julhandlade med mina barn. Skulle bara köpa en julklapp till min man. Då han tillhör den kategorin som är lååååång och smal så är det jätte lätt att hitta storlekar.
jag var ute efter ett par svarta byxor.Hur svårt kan det va ?
- Tror du att det går med en 32 tum
- Nej han är två meter
- Man kan sprätta upp och vika ner..
- ....eh va ?.
- Nej jag vill ha svarta inte grå...
Jag gick igenom 5 butiker med mina barn.
Slutligen sålde jag min själ och hittatde brallorna på jävla Dressman. Ungarna ska vi inte tala om. Dom röjde på - och jag sa till 100 gånger. Sen lämnade jag dom där- dom sprang efter heeeelt galna och blev jätte rädda. Ett fyllo tyckte att han kunde säga nått om det och VÅGADE flina.
Jag sa till en SITT INTE DÄR OCH FLINA, det är inte LÄGE för det. Fattar du vad jag säger.
Han tyckte att jag var en "bra mor" och gjorde tummen upp.
Jag tror att efter det kommer han aldrig tala med en vildsint mor ever again. I hans närmsta 5 liv eller så. Han sket nog på sig. Efter han sett en härdsmälta på så nära håll. Hela gänget satt käpprätt när jag gick där ifrån.

Så jag känner på mig att detta är upp trappningen av den jul som skall komma. Och då har jag inte ens talat med fienden och vart vi ska fira eller så. Snälla kan dom inte ringa ikväll. .



Barnen då ? Dom lever och nu sover dom små änglarna. Tills imorgon. Men då jobbar jag. Jag passade på att inhandla mat efter det. Den yngste frågade vad dom röda smala frukterna var...
Jag sa smaka gärna.. Det stod en jallah där hon tappade hakan milt sagt.
Nej jag skojja bara sa jag klart att du inte kan äta chilli peppar.
Jag log och sa dom är billiga nu om du förstår.
Jallah kollade på sin mor och sa mamma jag förstår nu vad du menar...
Jallah d.ä sa
- Snart blir dom stora och hjälper dig och kan handla, bära, jag svär.
Priceless

I mitt paralella liv, ligger jag i en solsäng och sippar på en kall kollar ut över havet där solen sakta går ner. Syrsorna spelar på och en varm bris drar över....
Men det är där.

Hej.

Inga kommentarer: