lördag 27 januari 2007

Film

Okej, såg Babel igår.
Vad har hänt med Brad ? Han ser numera ut som Robert Redford. Filmen som har fått lysande kritik får mig att minnas när min man betalade mig för att gå på Sånger från andra våningen. Hela kultur eliten från Stockholm satt och gottade sig och oh ahade sig.Vilken jävla skit film. Han garvar gott åt det än.
Babel kändes i magen som, MEN förhelvete måste du göra så. Amerikanskt förutsägbar, och ångest för dem som har barn. Samt att man inte skall ge en fattig ..från ett annat etniskt ursprung...ett gevär. Får nån en Oskar för den här blir jag förbannad. För den va inte bra. oh ah..

Idag tog jag ut dom små för pulka åkning. SÅ ut med stjärtlappar ( och varför heter det så? okej jag förstår men ett annat namn tack ) pulka och annat. Solen sken och det blåste som det alltid gör här. Tänkte hitta ett bra ställe i skogen. När jag såg alla rotvältor som ungarna kröp under, och med Babel i färskt minne begav vi oss till Slottsbacken. Men jag orkade inte pulsa igenom all bråte och snö så jag satte ungarna och mig själv i jätte pulkan och hade inte räknat med att det skulle vara så brant. Intressant.
Allt var fine and dandy till min minsta kille hade sönder sin lapp. Då passade ingenting längre. Så vi gick hem eller snarare jag fick dra hem dom uppför våran backe, från helvetet 180*
En halv timme senare var vi hemma. DET är kul varje dag.

Hej !

5 kommentarer:

Minianna sa...

Tjo!!!!

Skrattat så jag tror jag dör!!!!! Fan vad härligt att läsa! Tack, you made my evening!!!!

Nu ska fru B göra sig iordning för att ta ett glas vin med nya jobbarkomisarna minsann....joråsåatte...

Love you girlie!

Anonym sa...

Dunk dunk.....who´s there??????





Jahaja, bara mitt huvud, jaja...

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Em sa...

Nu ska vi inte hetsa upp oss. Den som menade dunk dunk.. Var tydligen väldigt bakis.
Kram och air-five