måndag 29 januari 2007

Så tider.Sofftider

Se där nu är det dax att så. Inhandlat roliga fröer som behöver kallt och har lång kultiveringstid. Vad sägs om Negerhirs, jamenar man kan ju bara inte låta bli att köpa nått med det namnet. Som förövrigt är ett jätte vackert gräs. Jag har inhandlat sotakleja, bloddtopp som jag varit nyfiken på en längre tid kronärtskocka för att dom är ju så fina. Samt en del gräs som man aldrig kan få nog av.
Det kommer väl sluta med att hela tomten växer igen, och det kryllar av små fåglar som sitter i mina negerhirskolvar. Hitchkock tanke.
Men å andra sidan så har jag en "god" granne som har brevduvor. Typ en liten koloni om 50 st. Sådana grannar är väl för härliga. När jag tänker efter så var det ett tag sen jag såg dem. Så jag väntar väl med att skaffa mig en tam duvhök eller jakt falk. Som känns så typiskt mig.

Idag hittade vi en "måste" ha soffa, en recliner soffa med en sitt pöl's hörna. Den som kom på den idén tänkte nog inte IKEA. Den var helt klart den skönaste soffa jag eller min man suttit i någonsin typ 65000:- överväger man att inte köpa den just nu. Ja vad gör väl en bak på slottet. Sitter skit skönt. Får väl dagdrömma litet till...Min man sitter kvar i den i affären. Så jag måste nog dit och lösa ut honom.

Tjingeling!

Inga kommentarer: