fredag 16 mars 2007

En dag på slottet slutade såhär.


Jaha, som ni ser på bilden som medföljer så har jag stukat foten. Förbenat säger jag, jag hade en riktig snubblar dag i onsdags. Gick och små snubblade litet på jobbet när jag drog sly. Borde sett vart det benade av, jag blev litet väl fyndig där.
Så i god anda när jag kom hem fortsatte jag med det. Gick och svor litet över tvätt korgen som stog på ovan våningen, tänkte nä nu jävlar måste jag ta i tu med mina betjänter att inte lämna sådant efter sig.
Tanken var tänkt och jag snubblade när jag nästan var framme i trappan. Slog mig bara på handen denna gång, ändan dämpade fallet.
Gick och surade litet över det, och gick till attack senare på kvällen när min man kom hem. Måste du ha alla vinterkläder och 45:or framme i trapp hallen. Tänkte visa hur man gjorde när man plockade upp efter sig. Och snubblade till för sista gången i trapp helvetet, när jag klev hörde jag ett snapp i foten. Jag sov inget vidare den natten, efter röntagad fot visade det sig att ledbandet hade fått sig en rejäl kyss.
Så nu går jag på kryckor, mina armar känns som gelé, och gissa om det finns nån här hemma som har tvångskomendering på städ. Äh jag drar i mig dags dosen Voltarén på en och samma gång. Så blir allt så jääävla bra och alla så snälla och små rosa elefanter står och snablar i hörnen. Inte nog med det, jag täcknade en försäkring mot vad jag trodde skulle täcka sådant, jag har inte tid eller råd att vara sjuk, men visst såatte den gäller om någon av mina kunder gör sig illa. W T F !
Lovley precis vad jag behöver.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Schwester, tänka sig att du inte kan hålla reda på dina fötter! Det går i släkten, jag har kvar ett par kryckor i garderoben sen mina senaste (och förhoppningsvis sista) bravader. Du får väl höra av dig om du sliter ut dina. Jag lider med dig och din fot, hälsa den så mycket.
Hälsar,
broder Trent

Anonym sa...

Aj,aj sjuksyster som jag är känner jag för dig! Se gärna till att det gör "ont" lite extra länge så kan städningen ju skötas av ngn annan!!!
Kramar Jossan PS hoppas dock att det blir bättre snart...