fredag 2 mars 2007

Saluhåla versus saluhallar


Nu är jag här! Äntligen äntligen säger jag och myser riktigt till att snödropparna tittar upp litet försiktigt. För det snöade häromdagen, igen, i denna gudsförgätna håla. Håla säger jag gick in i Jönköpings saluhall. WTF?
Jag har sparat mig för detta event. Blev därför grymt besviken när jag jag såg ett litet fisk stånd, finns större uppe på Willys, en liten Indisk-italiensk nått, en mack slafseria skulle aldrig vilja äta en macka därifrån, och nån-nått som sålde färdig mat med skum belysning.
Vart är den manuella charken ?! Det var ett skämt my friends, och all denna väntan för ingenting. Köpte litet bockhornsklöver, litet kryddor och linfröolja. Skulle nog behöva en bal toapapper efter det vid närmare eftertanke, nåväl.
Jag trodde jag skulle mötas av en liten Hötorgshall eller möjligen tänkt i mina vildaste fantasier ett hopp om en Östermalshall, säger bara Söderhallen.....mums
Skall snart upp om några veckor, då skall jag tillbringa en hel dag på hallarna och gå och dofta, känna, klämma. Smaka ost som luktar skunk ser ut som en toffla men smakar gudomligt, köpa råvaror som jag tar med mig hem. Eller i värsta fall invadera ett kök hos en kompis från förr.
Vik hädan säger jag om denna styggelse till saluhall. May the force be with y'all.

Inga kommentarer: