torsdag 22 mars 2007

STÄD DAX!!

Nu har hysterin brytit ut härhemma. När damm råttorna blivigt till taxar är det dax. Så "halta Lotta" dvs jag har tagit i tu med källaren och sakta men säkert arbetat mig upp. Kliniskt.
Ve eller fasa för den som inte håller efter sig. Nu är jag trött på allt snubblande över skor och grejjer. Jag skojade om att sätta ut min mans käraste ägodelar på Blocket. Alla spel och spel enheter för en spänn. Han skrattade litet nervöst åt det. Kanske Herr Kan-va-bra-och-spara eller Herr Jag-kommer-ha-ordning-på-alla-mina-verktyg/sladdar/kartonger. Förstod piken.
Har för mig att jag läst det om någon arg brud som gjort något liknande. Jag förstår henne. Eloge.
Jaha, jag skall ha ett klädparty i morgon så det är väl därför jag egentligen anstränger mig. Utöver argandet på snubblande över saker.
Sen har grannjäveln släpp ut alla sina duvor igen. Vilket gjorde att jag tittade i min gamla kokbok från 40-talet, där finns det recept med på duva. Intressant, så jag bläddrade och tittade på alla grälla uppläggningar. Även det intressant. Så kom jag till kåldolmar som är så gott. Kändes litet väl bökigt att greja med det och tyckte att kålpudding vore ett enklare alternativ.
Sagt och gjort.
Har nu gjort stor kok. Men jag vet...iallafall Köpte litet köttfärs eller var det fläsk ? Hur som det blir vääääääääldigt mycket köttfärssås och kål pudding av 5kg färs. Jag har ätit kål pudding i ett par dar nu- puh mina tarmar. Så min rekomendation till er är att göra som jag-Frys in resten.
Hej o hå.

1 kommentar:

Minianna sa...

Helluuuuu!!!!

Tack för senast!! Blir ju alltid mer eller mindre ruinerad när jag hamnar på de där tillställningarna med MEANDI. *Suck* Verkar som att jag har ett osunt förhållande till de kläderna helt enkelt.!!

Well! Trevlig var det även om det var kort! Smarrig mat också. Vinet var säkert gott kan jag tänka mig, jaja, vad är en bal på det fucking slott anyway'??
Kram