tisdag 13 februari 2007

Bilister i Jönnet, hör upp!

Stopp ett tag här,
vad är det för fel på folk egentligen? Jag tror att det är ett på landet fenomen. Varför använder man inte blinkersen när det skall svängas och varför kan man inte hålla sig till sin kör bana? Vi skall inte gå in på hur folk kör in i en rondell. Nej det skall vi verkligen inte.
För det är väl ändock högertrafik även i nedre delen av Sverige eller har ni fortfarande inte fattat att vi gått över till det? Blinkers är inte ett extra tillval. Näe just det den används när man skall svänga.
Igår höll en kärring på att köra över mig och min yngsta son. Varför? Jo hon skulle in i ett parkeringshus, men för att komma in där måste man köra över en gång och cykel bana. Hon tyckte inte alls att hon hade väjnings plikt för det var ju ändå inte ett markerat övergångs ställe. Det var hon bestämd om.
Så det så, jag skall fram med min lilla bil här. Och det spelade ingen roll om jag var halvägs över med mitt barn.
Vad jag gjorde? Öppnade min lilla mun och åt upp henne, i en tugga.

Inga kommentarer: