tisdag 6 februari 2007

Hur var din helg?

Hallå hej.
Bestämde inte jag nyss att snön skulle försvinna? Okej vi backar litet.
Helgen hur gick den då? få se fredag var jag på ett nytt för mig klädmärke. Me&I och kom givetvis försent. det var jätte häftiga kläder, 70-tal me like. Jag hade med mig barnen. Jag var den enda som hade med sina barn. Förståss.
Där kan man ju ialla fall snabbt räkna ut att något skulle hända. Min yngsta unge kom ikläm i en dörr, och det var inget finger utan pannan. När kan skriker stannar hjärtat en stund. Jaha försökte stilla bulan litet. Och så var den roliga kvällen över för min del. Vid hemkomst fick han alvedon, och jag hoppades inerligt att han inte skulle må illa...
Det är något magiskt med det ordet. Man önskar det inte och PANG sphluasssch vaknar av att min äldsta kille står på alla fyra i sängen och excrosisten kräks. Och det ljudet.. Sånt gillar jag att vakna till halv tre på natten. Ungen kräker ner hela toaletten försäkerhets skull, ja menar när han ändå håller på.
En timme senare var jag klar med att byta i sängen, lakan, madrass, och skura toan.

Lördag.
När kommer min man hem egentligen? Var jag så smart att -Jo men stanna du uppe i Stockholm . Ha' det så kul.
Helvete.
Tvättade bilen med högtrycken. Fick hjälp med det så hela tomten är högtryckstvättad.På kvällen hade jag bjudit in mig hos goda vänner. Åt världens godaste canneloni med valnötter,ricotta under tomat och permesan täcke. Om ni inte har Under olivträdet köp den kok boken.

Söndag.
Jobbade och hade ungarna med mig till jobbet. Alltid lika intressant. Jag lånade ut dem med gläde till grannarna. Jag fick sedan deras tre åring som tack. På kvällen visade det sig att min äldsta kille inte hade kräksjukan han hade fått mask istället.
Jorasåatte.

hej o hå

Inga kommentarer: