fredag 2 februari 2007

Renovera?


Jag har idag varit i tapet träsket och vänt. Olyckligtvis har vi 2.90 i takhöjd, vilket är trevligt vid typ nästan alla tillfällen förutom när man skall tapetsera. Då räcker det med en längd/våd per rulle. Väldigt ekonomiskt. Jag fastnade för en tapet med medaljonger. Sandberg.Billigt ? Om man känner att 400-500 spänn per rulle är ok.
Kanske vid närmare eftertanke skall vi inte skall följa den trenden. Titta på bilderna från vår underbara källare. Vi höll på att garva ihjäl oss när vi flyttade in och sa att dem skall vi ta bort. Åtminstånde en del. Den grön/svarta är på väggar, taket i trappan samt alla dörrar på nedre plan. Den svarta medaljongen är från vårt badrum. Vi har turkost kakel där och en orange blå variant på golvet. Ernst Hirshenkeller eller vad han nu heter skulle hugga av sitt ena ben SÄKERLIGEN för att få stå där och mysa in atmosfären.
Det blir väl måla som vanligt. Vitt igen. Jag kan ju alltid sätta upp grälliga gardiner, panel gardiner som ugnarna kan trassla in sig i. Som alla har utom jag. Men så bor ju inte alla på ett slott...

Hej från mig !

1 kommentar:

Anonym sa...

Alltså du vet att det finns de som äääääälskar era nuvarande tapeter... t.ex. såna som bor på Whysteria Lane där allt är städat och smakfullt och som behöver en oas av hysteriska tapeter för att ta sig igenom vardagen utan antidepressiva medel. Inser du vad ni gör för folkhälsan?