söndag 18 februari 2007

Tro


Tro, jag fick förfrågan om vilken kyrka jag tillhör. Ja ja jag vet. Men jag kan ju bara inte låta bli. Jag skulle vilja definera det såhär, vilken kyrka jag skulle vilja tillhöra. Om man skall flumma till det -Gör det med besked. Scientologerna säger jag då. Kan man överhuvud taget vilja tillhöra någonting annat? Det är ju solklart! Dom har ju helt klart den rätta läran. Jag menar vem kan gå till kyrkan och säga att man suttit brevid Travolta, nån? Eller går ut och lunchar med Tom & Katie Cruise och därvid löser dom stora världs problemen.
Sen tycker jag också att den tron ligger närmast till hands att ta till sig. Att jorden blev till som den är och att läran är vägen till att befria sinnet från århundraden av förslavning, vilket skapat all ondska på planeten. Vidare är människan en andlig varelse, med (i teorin) obegränsade förmågor över tid och materia. Vilken annan tro har med det? Obegränsade förmågor över tid och materia! Den du det tåls att spinna litet- I'm SUPERWOMAN!Jorden runt på 30 sek.
Anna Nicole Smith dör och Britney Spears rakar av sig allt hår. Det är vad jag kallar obegränsade förmågor över tid och materia. Världen stannade litet där..och hamnade på löpet.
Johanna Sällström att det kunde hända på planeten -pure evil, ok kanske litet tidigt att nämna det i sådana sammanhang. Så jag vill nog tillhöra det bara för att jag råkar bo i bibelbältet, här finns allt från mormoner till Jehovas, alibaba och dom 70 rövarna.(Jag känner ju ialla fall kristi brud..)
Förmodligen när detta nu blivigt kännt vilken kyrka jag tillhör, kommer ingen att bjuda in mig till kyrkkaffe. SÅ himla synd! För det är ju så himla jag. Go' kväll.

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbart. Vad mer kan jag säga.